Zespół ds. etyki

Zespół ds. Etyki został powołany dla potrzeb pracowników, pacjentów i ich rodzin.

Do zadań zespołu należy:

  1. Ochrona praw pacjentów zgodnie z zasadami etyki medycznej oraz przepisami Ustawy
    o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

  2. Pomoc w rozwiązywaniu problemów etycznych w zakresie leczenia podtrzymującego życie.
  3. Rozwiązywanie problemów etycznie wątpliwych w relacji:
  • lekarz pacjent,
  • pielęgniarka pacjent,
  • przełożony→ pracownik,
  • pracownik→ przełożony,
  • pracownik→ pracownik.
  1. Rozpatrywanie wniosków pracowników/personelu i pacjentów dotyczących uwag w zakresie postępowania ustanowionego przez Kodeks Etyki Lekarskiej oraz Kodeks Etyki Pielęgniarki i Położnej.

  2. Prowadzenie mediacji w sytuacji konfliktu personel-pacjent-rodzina.

Zgłaszanie wniosku do rozstrzygnięcia przez Zespół ds. Etyki odbywać się może:

  1. Drogą elektroniczną na adres e-mail sekretariatu Spółki NOVUM-MED
    sekretariat@szpital-wiecbork.pl z dopiskiem Zespół ds.Etyki.

  2. Pismem złożonym do sekretariatu Spółki NOVUM-MED w zaklejonej kopercie

zaadresowanej do Zespołu ds.Etyki.

Wniosek powinien zawierać:

  1. Imię i nazwisko lub nazwę firmy, instytucji zgłaszającej wniosek,
  2. Miejsce zamieszkania lub adres firmy, instytucji zgłaszającej wniosek,
  3. Telefon kontaktowy oraz adres e-mail wnioskodawcy,
  4. Określenie problemu etycznego.

Zasada poufności.

Zespół kieruje się zasadami poufności i jest zobowiązany do ich zachowania w całym toku postępowania oraz po jego zakończeniu.

 Zgłoszenia anonimowe lub wnioski niespełniające norm, o których mowa powyżej, nie będą rozpatrywane.