52 389 62 22 REJESTRACJA PORADNIE WIĘCBORK
52 388 22 25 REJESTRACJA PORADNIE SĘPÓLNO KRAJ.

Zespół ds. etyki

W NOVUM-MED Sp. z o.o. w Więcborku działa Zespół ds. Etyki.
Każdy PACJENT i PRACOWNIK mający jakiekolwiek problemy natury:

  • etycznej,
  • bioetycznej,
  • dotyczące odpowiedzialności zawodowej,
  • związane z prawami pacjenta,

może zgłosić swój problem i uzyskać pomoc kontaktując się z Zespołem ds. Etyki.

Do zadań Zespołu należy:

  1. Zapewnienie ochrony praw pacjentów oraz ich dobrostanu zgodnie z zasadami etyki medycznej oraz zapisami Ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

  2. Pomoc w rozwiązywaniu problemów etycznych w zakresie leczenia podtrzymującego życie.
  3. Udzielanie pomocy lekarzom, pacjentom i ich rodzinom w podejmowaniu trudnych decyzji etycznych dotyczących kwalifikowania do różnych metod terapii.
  4. Rozwiązywanie problemów etycznie wątpliwych w relacji:
  • osoba wykonująca zawód medyczny → pacjent,
  • przełożony → pracownik,
  • pracownik → przełożony,
  • pracownik → pracownik.
  1. Rozpatrywanie wniosków pracowników/personelu i pacjentów dotyczących uwag w zakresie postępowania ustanowionego przez Kodeks Etyki NOVUM-MED Sp. z o.o. w Więcborku, Kodeks Etyki Lekarskiej, Kodeks Etyki Pielęgniarki i Położnej oraz Kodeksy Etyki innych grup zawodowych.

  2. Prowadzenie mediacji w sytuacji konfliktu personel–pacjent–rodzina.

Zgłaszanie wniosku do rozstrzygnięcia przez Zespół ds. Etyki odbywać się może:

  1. Drogą elektroniczną na adres e-mail sekretariatu Spółki NOVUM-MED
    sekretariat@szpital-wiecbork.pl z dopiskiem Zespół ds. Etyki.

  2. Pismem złożonym do sekretariatu Spółki NOVUM-MED w zaklejonej kopercie zaadresowanej do Zespołu ds. Etyki.

Wniosek powinien zawierać:

  1. Imię i nazwisko lub nazwę firmy, instytucji zgłaszającej wniosek,
  2. Miejsce zamieszkania lub adres firmy, instytucji zgłaszającej wniosek,
  3. Telefon kontaktowy oraz adres e-mail wnioskodawcy,
  4. Określenie problemu etycznego.

Zasada poufności.

Zespół kieruje się zasadami poufności i jest zobowiązany do ich zachowania w całym toku postępowania oraz po jego zakończeniu.

Zgłoszenia anonimowe lub wnioski niespełniające norm, o których mowa powyżej, nie będą rozpatrywane.